Posiadanie własnego sklepu internetowego to z całą pewnością spore wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Dosłowna walka o każdego klienta, prowadzenie polityki cenowej czy konieczność dbania o ofertę produktową na dalszy plan często spychają inny ważny element – prowadzenie sklepu internetowego od strony technicznej. Dzisiaj swojej ocenie poddam platformę Sky-Shop.
- Co to jest Sky-Shop?
- Jak założyć sklep internetowy na Sky-Shop?
- Obsługa klienta – jak wygląda?
- Najważniejsze integracje Sky-Shop
- Pozycjonowanie sklepu internetowego na Sky-Shop
- Cennik Sky-Shop
- Gotowy sklep internetowy
- Sky-Shop a Shoper – najważniejsze różnice
- Najważniejsze pytania i odpowiedzi
- Platforma Sky-Shop – podsumowanie
Co to jest Sky-Shop?
Sky-Shop to nic innego jak platforma sklepowa, dzięki której jesteśmy w stanie otworzyć nasz sklep internetowy bez praktycznie żadnej wiedzy technicznej. Dzięki temu naszym pierwszym sklepem internetowym jesteśmy w stanie poszczycić się już kilka godzin po założeniu konta.
Obecnie platforma działa w formie Saas, co powoduje, że naszym jedynym kosztem będzie miesięczny abonament. Wszelkie kwestie techniczne pozostają po stronie Sky-Shop. Myślę, że prawie każdy zna choć jedną osobę, która chciała kiedykolwiek otworzyć swój sklep internetowy. Problemem były właśnie ograniczenia techniczne. W przypadku tej platformy sklepowej, technikalia odchodzą na dalszy plan.
Po kilku latach korzystania z Sky-Shop jestem w stanie wymienić co najmniej kilka najważniejszych zalet:
- ekspresowe założenie konta i sklepu (można korzystać z gotowych szablonów);
- wygodna integracja sklepu internetowego z Allegro;
- łatwe podłączenie pod dropshipping;
- możliwość sprzedaży własnych produktów (fizycznych i cyfrowych);
Subiektywnie uważam, że Sky-Shop może być dobrym rozwiązaniem dla początkujących przedsiębiorców. Przejrzysty panel administracyjny sklepu nie powinien powodować problemu nawet tym osobom, które do tej pory nie miały zbyt wielkiego doświadczenia z budową i obsługą platform internetowych.
Jak założyć sklep internetowy na Sky-Shop?
Założenie sklepu Sky-Shop jest trywialne. Dzieli nas od tego tylko kilka kroków:
- Wejdź na https://sky-shop.pl/
- Wpisz swój adres mailowy i kliknij “Załóż sklep bezpłatnie”
- Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami
Co ważne, rejestracja nie wymaga od nas podawania karty kredytowej, a nawet nie ma wymogu posiadania własnej firmy. Warto również wiedzieć, że przez 14 dni zupełnie nie płacimy za korzystanie ze sklepu. Myślę, że to wystarczająco dużo czasu, aby przejrzeć panel administracyjny sklepu oraz poznać wszystkie zalety sklepu Sky-Shop. Nie zapominajmy, że zawsze możemy odezwać się do obsługi klienta.
Obsługa klienta – jak wygląda?
Wsparcie techniczne mogę ocenić na całkiem wysokim poziomie. Szybki czas odpowiedzi oraz merytoryka sprawiły, że mam jedynie miłe doświadczenia z obsługą klienta. Oczywiście, część problemów musiała być oddelegowana do bardziej technicznych konsultantów, ale wydłużało to finalne rozwiązanie sprawy tylko o 1-2 dni robocze. Patrząc na inne platformy sklepowe, ten wynik jest akceptowalny.
Sky-Shop bardzo często sam wychodzi z inicjatywą pomocy użytkownikom platformy. Składają się na to bardzo regularnie prowadzony blog, a nawet webinary na których są pokazywane nie tylko różne aspekty zarządzenia sklepem internetowym, ale również case studies przedsiębiorców, którzy na tej platformie osiągnęli sukces.
Najpopularniejsze rozwiązanie
Przetestuj za darmo na 14 dni!
0 zł
- - Własny sklep internetowy
- - Sprzedaż na Allegro
- - Dropshipping
Najważniejsze integracje Sky-Shop
Sky-Shop jako platforma sklepowa, nigdy nie byłaby kompletnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, gdyby nie liczne integracje. To właśnie dzięki nim możemy zbudować nasz własny sklep internetowy. Poniżej zamieszczam listę najważniejszych integracji sklepu internetowego Sky-Shop.
Dropshipping
Sky-Shop jest jedną z największych platform e-commerce w Polsce, które umożliwiają rozwój sklepu internetowego bez konieczności posiadania własnego magazynu. Dzięki licznym partnerstwom, właściciel sklepu po opłaceniu abonamentu, otrzymuje dostęp do kilkudziesięciu hurtowni w Polsce. Co ważne, mamy dosyć spore możliwości ingerencji w ten proces. Dla przykładu możemy samodzielnie określać nasz procesntowy narzut cenowy, czy ręcznie uzupełniać określone pola na karcie produktowej. Jest to szczególnie ważne pod kątem SEO, aby nie powielać opisu produktu ze strony naszego partnera. Może to doprowadzić do zbędnej duplikacji treści.
Należy tylko wspomnieć, że platforma dropshipping na Sky-Shop charakteryzuje się innymi opłatami, niż standardowy sklep internetowy. Szczegóły poniżej.

Systemy płatności
W pierwszej kolejności warto wspomnieć o systemie Sky-Pay, który jak dla mnie jest odkryciem. Na chwilę obecną pobiera 1,69% prowizji za każdą transakcję, co według mnie jest akceptowalnym rozwiązaniem. W ten sposób pomijamy inne popularne bramki płatności, które zazwyczaj pobierają wyższe prowizje, a nawet opłaty miesięczne za korzystanie z ich usług.
Kurierzy
Dzięki integracji sklepu internetowego z kurierami możemy znacząco skrócić czas między opłaceniem zamówienia, a wysyłką towaru. Integracje z Furgonetką oraz Apaczką sprawiają, że mamy możliwość ręcznego ustawienia daty dostawy zamówienia, a nawet możliwość jego personalizacji. Integracje pozwalają również na zarządzanie paczkami za pobraniem.
Allegro
Integracja z Allegro to kolejny świetny kanał sprzedaży dla właścicieli sklepów internetowych. Wiadomo, że na samym początku, sprzedaż bezpośrednio na naszym sklepie może nie być satysfakcjonująca. Połączenie go z taką platformą jak Allegro, sprawia, że już od pierwszego dnia będziemy mieli dostęp do bardzo szerokiego grona odbiorców. Z pewnością może to pozytywnie wpłynąć na rozwój sklepu internetowego.
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko działania techniczne, ale również promocyjne. Bezpośrednia integracja z Facebookiem pozwala na umieszczanie naszych produktów w zakładce “Sklep” na Facebooku. Użytkownicy nie będą zatem musieli nawet przechodzić do naszego sklepu, a zamówienia i tak finalnie wpłyną do naszego systemu. Koniecznie muszę wspomnieć, że ta integracja obecnie kosztuje 39 zł miesięcznie.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na Sky-Shop
Jeszcze kilka lat temu, jako specjalista SEO, miałem bardzo duży kontakt z Sky-Shop od strony optymalizacyjnej. Bardzo dobrze wspominam tamten czas. Panel administracyjny sklepu pozwalał na stosunkowo dużą ilość optymalizacji pod wyszukiwarkę Google. Do najważniejszych opcji zaliczam:
- edycja meta title i meta description;
- edycja adresów URL;
- ustawianie przekierowań 301;
- optymalizacja mapy strony;
- swobodna edycja opisów kategorii i produktów;
Powyższa lista pozwalała na bardzo solidną optymalizacją sklepu pod kątem technicznym. Należy jednak pamiętać, że SEO to nie tylko sama optymalizacja techniczna, ale również działania link buildingowe i contentowe. A na to czasami budżetu już nie starczyło 🙂
Cennik Sky-Shop
W chwili obecnej Sky-Shop oferuje 4 pakiety cenowe, które w dużej mierze pokrywają moje oczekiwania pod kątem funkcjonalności. W ofercie mamy:
- pakiet Start Up – 19 zł miesięcznie (przy płatności rocznej);
- pakiet Basic – 79 zł miesięcznie (przy płatności rocznej);
- pakiet Business – 119 zł miesięcznie (przy płatności rocznej);
- pakiet Supreme – 449 zł miesięcznie (przy płatności rocznej);
Czym się różnią pakiety cenowe? Zauważyłem, że w dużej mierze cena zależy od ilości produktów na sklepie, ilości administratorów oraz aukcji, które będziemy chcieli wystawić na Allegro. Można zatem wywnioskować, że koszt sklepu Sky-Shop nie powinien być sporą barierą wejścia na rynek e-commerce.

Ile kosztują dodatkowe usługi?
Sky-Shop oprócz samej platformy sklepowej, oferuje sporo dodatkowych usług związanych z naszym sklepem. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie, ponieważ nie musimy angażować naszego czasu oraz pieniędzy na zewnętrznych dostawców. Zamiast tego otrzymujemy rozwiązania szyte na miarę. Poniżej lista usług, z którymi miałem do czynienia:
- kampania Google Ads – od 499 zł;
- wsparcie grafika – od 90 zł;
- certyfikaty SSL – od 149 zł;
- konfiguracja sklepu internetowego z konsultantem – od 399 zł;
- rozbudowana wyszukiwarka sklepowa z podpowiedziami – od 19 zł miesięcznie.
Za stosunkowo niewielką opłatą jesteśmy w stanie mocno podrasować nasz sklep, aby był bardziej konkurencyjny na rynku e-commerce.
Czy przeniesienie sklepu jest darmowe?
Zarządzania sklepem internetowym niekiedy wymaga od właściciela przesiadki na nową platformę sklepową. Czy taka opcja jest dostępna na Sky-Shop? Jak najbardziej! Co ciekawe, jedyna opłata jaka jest pobierana, to koszt miesięcznego abonamentu za dostęp do platformy. W temacie przeniesienia sklepu otrzymujemy:
- dedykowane wsparcie techniczne;
- przeniesienie bazy produktów oraz opisów;
- możliwość przeniesienia sklepu niezależnie od tego, czy działa obecnie na Saas, czy Open Source;
- szybki termin realizacji – ok. 14 dni;
Całość migracji jest wykonywana z dbałością o wszelkie aspekty SEO. Nie musimy zatem się obawiać, że po procesie migracji, na nowo będziemy musieli inwestować w rozwój sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.
Gotowy sklep internetowy
A co, gdyby maksymalnie skrócić czas od zakupienia pierwszego abonamentu do uruchomienia naszego sklepu? Sky-Shop oferuje również możliwość zakupu gotowego sklepu internetowego. Z całą pewnością jest to rozwiązanie dla osób nietechnicznych, które nie mają w głowie gotowej wizji swojego sklepu internetowego. Korzystając z gotowego sklepu internetowego mamy pewność, że będzie on zawierał wszystkie niezbędne elementy, które pomogą w walce z konkurencją.
Ceny gotowych sklepów internetowych rozpoczynają się od 3999 zł i są zależne w dużej mierze od oprawy graficznej oraz ilości wykonywanych aktualizacji ze stanem magazynowym naszej hurtowni.
Najpopularniejsze rozwiązanie
Przetestuj za darmo na 14 dni!
0 zł
- - Własny sklep internetowy
- - Sprzedaż na Allegro
- - Dropshipping
Sky-Shop a Shoper – najważniejsze różnice
Sky-Shop i Shoper to dwie platformy sklepowe, które na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie pod kątem mnogości opcji i funkcjonalności. Dużo w tym racji, ponieważ patrząc na pakiety cenowe oraz techniczne aspekty, obie platformy reprezentują bardzo wysoki poziom. Nie bez przyczyny są zaliczane do czołówki platform sklepowych w naszym kraju.
W mojej opinii pod kątem działań marketingowych, lepiej na tym tle wypada delikatnie Shoper. Mamy tam możliwość integracji z wieloma platformami społecznościowymi, a nawet możliwość promocji w sieci partnerskiej WP Ads. Niekoniecznie musi to być jednak spora wada po stronie Sky-Shop. Wszystko tak naprawdę zależy od naszej strategii oraz budżetu na działania marketingowe.
Najważniejsze pytania i odpowiedzi
Postanowiłem zebrać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania w sieci.
Czy istnieje możliwość integracji sklepu internetowego z hurtownią?
Tak i jest to bardzo łatwe. Wystarczy przejść w panelu do zakładki Konfiguracja => Integracje => Hurtownie i tam dokończyć proces konfiguracji. Całość nie powinna zająć dłużej niż kilkanaście minut. Należy pamiętać, aby przed samym procesem integracji dowiedzieć się, jak często będą odbywały się synchronizacje stanu magazynowego hurtowni. Nie chcemy oczywiście sytuacji, w której użytkownik kupuje u nas produkt, jednakże nie jest on na stanie naszego partnera.
Czy platforma udostępnia API?
Tak, platforma Sky-Shop udostępnia API. Jest ono dostępne w zakładce Konfiguracja => Ustawienia sklepu => Web API sklepu. Już kilka razy miałem przyjemność współpracować z tym API i przyznam, że jego możliwości są naprawdę spore.
Czy wystawianie faktur jest łatwe?
Wystawianie faktur jest bardzo łatwe w przypadku tej platformy. Każde zamówienie, w którym klient zażyczył sobie faktury, będzie oznaczone w panelu czerwoną ikonką. Potem jedynie za pomocą kilku kliknięć będziemy w stanie wysłać do niego fakturę.
Czy istnieje kreator szablonu sklepu?
Tak, w przypadku Sky-Shop kreator szablonu sklepu pozwoli nam na dowolną edycję wyglądu naszej witryny. Nie jesteśmy zatem skazani na sztywne zasady wizualne, które zostały narzucone z góry.
Platforma Sky-Shop – podsumowanie
Zarządzanie sklepem internetowym to na pewno ciężki kawałek chleba. Grunt w tym, aby znaleźć partnera, z pomocą którego ominiemy wszystkie techniczne problemy, które czekają na nas na każdym rogu. Jakie są najważniejsze zalety sklepu Sky-Shop? Moim zdaniem to zdecydowanie bardzo ciekawa oferta cenowa, przejrzysty interfejs dla administratora, ale również kreator szablonu sklepu. Całość sprawia, że praktycznie każdy może uruchomić sklep internetowy bez zbędnych nakładów finansowych i czasowych.