Pamiętam, że jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu, prowadzenie biznesu online było całkiem proste i logiczne. Strona internetowa, odpowiednio skonfigurowane reklamy oraz nieskomplikowany system do wysyłania wiadomości dawały naprawdę dobre efekty. Czasy się zmieniły i przyszła pora na bardziej zaawansowane rozwiązania. Do takich na pewno zaliczamy narzędzia email marketingu jakim jest GetResponse.
Przekonaj się, jakie ma możliwości oraz jakie są najważniejsze opinie na jego temat. Osobiście mam kilkuletnie doświadczenie z tym narzędziem, więc wierzę, że będę Ci w stanie pokazać wszystkie jasne i ciemne strony tego narzędzia.
Czym jest GetResponse?
GetResponse to narzędzie do wsparcia marketingu internetowego na wielu płaszczyznach (tzw. all-in-one). Dzięki połączeniu zaawansowanych technologii oraz łatwego w przyswojeniu interfejsu, jest to idealne rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców.
Czy jest ono skierowane do średnich i dużych firm? Jak najbardziej! Z doświadczenia wiem, że można w nim tworzyć stosunkowo długie i zaawansowane lejki sprzedażowe, które w połączeniu z atrakcyjnym contentem, mogą dać naprawdę dobre wyniki sprzedażowe.
Prowadzenie biznesu online w wielu przypadkach (jak np. wyprzedaże, Black Friday czy Święta) wymaga zintensyfikowanych działań marketingowych. GetResponse w mojej opinii zdecydowanie pomoże Ci w natłoku użytkowników na Twoją witrynę internetową, czego oczywiście Ci życzę 🙂
Najpopularniejsze rozwiązanie
Przetestuj za darmo na 30 dni!
0 zł
miesięcznie
- - Email Marketing
- - SMS Marketing
- - Marketing Automation
- - Webinary
Email marketing
Email marketing to funkcjonalność, z którą GetResponse jest kojarzony praktycznie od zawsze. Pamiętam, jak rozpoczynałem przygodę z marketingiem internetowym w 2016 roku. Wtedy też system do email marketingu, mówiąc delikatnie, nie powalał na kolana. Po kilku bardzo solidnych transformacjach, obecnie mamy kompleksowy system do zarządzania kampaniami mailingowymi. Do najważniejszych funkcjonalności email marketingu zaliczamy:
- Newslettery – wiadomości mailowe informujące o najważniejszych wydarzeniach i promocjach;
- Autorespondery – automatyczne sekwencje mailowe (najczęściej po wykonaniu określonych akcji);
- E-maile transakcyjne – maile związane z wykonanymi transakcjami (np. potwierdzenie zakupu w sklepie internetowym).
Rozwiązania związane z SMS marketingiem
97% w 15 minut od wysyłania wiadomości SMS. Taką skuteczność odczytanych SMSów gwarantuje GetResponse w przypadku wysyłki SMS do swojej bazy. Należy przyznać, że jest to nadal bardzo dobry kanał utrzymywania kontaktu ze swoimi odbiorcami. Dzięki automatyzacji marketingu SMS możesz zaplanować kampanie SMS, które będą wysyłały wiadomości na telefon odbiorcy po wykonaniu określonych czynności na witrynie.
Najczęstsze przykłady:
- rabat na kolejne zakupy (po finalizacji transakcji)
- przypomnienie o produktach w koszyku
- rabat urodzinowy
Marketing automation
Automatyzacja marketingu to bez wątpienia jego przyszłość. Z pomocą GetResponse będziemy w stanie przygotować odpowiednie scenariusze, dzięki którym osiągniemy jeszcze lepsze wyniki naszych działań marketingowych.
Do czego może nam się przydać marketing automation?:
- uruchamianie kampanii marketingowych w momencie wykonania przez użytkownika konkretnej akcji (np. dodanie produktu do koszyka);
- tworzenie własnych ścieżek klienta;
- pobieranie i gromadzenie najważniejszych informacji o naszym użytkowniku.
GetResponse jako platforma marketing automation w ostatnich latach rozwinęła się w naprawdę zaskakującym tempie. Myślę, że warto dać temu szansę!
Kreator Landing Pages
Brakuje Ci wiedzy jak tworzyć własne strony internetowe? Nic straconego, bo wbudowany kreator stron internetowych pozwala na tworzenie prostych witryn, na które będzie kierowany ruch z naszych kampanii marketingowych. Co ważne, system posiada wbudowane gotowe szablony, przez co praca nad witrynami jest tania, szybka i przede wszystkim skuteczna.
Co ciekawe, oprócz samego tworzenia stron docelowych, możemy przeprowadzić testy A/B, które odpowiedzą na pytanie, który wariant witryny internetowej jest skuteczniejszy. Jest to szczególnie ważne w momencie, kiedy zależy nam na osiąganiu coraz lepszych wyników z każdą kampanią.
Webinary
GetResponse umożliwia również organizację webinarów. Jeszcze kilka ładnych lat temu potrzebna była do tego osoba platforma. Obecnie za pomocą jednego panelu można nie tylko przeprowadzić webinar, ale również zarządzać kampaniami, które będą miały za zadanie reklamować zbliżające się wydarzenie.
Korzystając z webinarów możemy oczekiwać:
- łatwej konfiguracji – za pomocą kilku kliknięć będziemy w stanie przygotować pokój webinarowy oraz skonfigurować kampanię reklamującą nasze wydarzenie;
- kompleksowości – oprócz podstawowych funkcji w ramach webinaru, do dyspozycji będziemy mieli także cały panel analityczny do podejmowania lepszych decyzji w przyszłości;
- responsywności – nasz webinar możemy przeprowadzić nawet za pomocą naszego telefonu. Nie ma zatem potrzeby budowy profesjonalnego studia ze sprzętem za kilkanaście tysięcy złotych.
Zalety GetResponse
Myślę, że każdy marketer poszukuje rozwiązania, które w niewysokiej cenie pozwoli na zaawansowane działania marketingowe. Dynamiczny rozwój branży marketingu oraz AI sprawiają, że każdego miesiąca zwiększa się zapotrzebowanie na nowe treści oraz kampanie marketingowe. Dlaczego w mojej opinii warto postawić na GetResponse?
Do największych zalet zaliczam:
- gotowe szablony dla początkujących;
- intuicyjny interfejs;
- gotowe integracje GetResponse (obecnie jest ich ponad 200);
- rozbudowana analityka wewnątrz narzędzia;
- zróżnicowana oferta cenowa.
Rozbudowana sekcja wsparcia klienta
Obsługa klienta to zdecydowanie jedna z tych zalet, które zasługują na osobny akapit. W przypadku GetResponse miałem z nią do czynienia wiele razy i muszę przyznać, że za każdym razem byłem pod wrażeniem szybkości odpowiedzi na moje pytania. Sprawiało to, że moja praca szła szybciej oraz nie obawiałem się, że przy następnym przestoju zostanę sam na sam z dokumentacją.
Wady GetResponse
GetResponse pozwala firmom wejść z mocnym akcentem do świata marketingu online. Nie ukrywam jednak, że ma ono pewne wady. Do tej pory wykryłem dwie. Pierwszą z nich są niekiedy mało skuteczne integracje GetResponse. Kilka razy zdarzyło mi się, że musiałem zrezygnować z bezpośredniej integracji i skorzystać z zewnętrznego rozwiązania, jak np. Zapier.
Drugą z nich jest dosyć uboga współpraca z Google Analytics 4. Jako analityk internetowy lubię mieć sporo wartościowych danych w jednym miejscu (np. w GA 4). Obecnie GetResponse umożliwia jedynie na przesyłanie ubogiej informacji o kampaniach marketingowych. Mam nadzieję, że zmieni się to w przyszłości.
Jak założyć konto GetResponse?
Założenie konta GetResponse jest bardzo proste. Poniżej przesyłam krótką instrukcję jak to zrobić.
- Wchodzimy na https://www.getresponse.pl/ i klikamy “Zacznij za darmo”.
- Podajemy nasze imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło i klikamy ponownie “Zacznij za darmo”.
- Klikamy w maila aktywacyjnego, który przyjdzie na naszą pocztę.
I tyle! W tym momencie rozpoczniemy nasz 30-dniowy okres próbny, który nie wymaga od nas podawania danych do karty kredytowej.
Najpopularniejsze rozwiązanie
Przetestuj za darmo na 30 dni!
0 zł
miesięcznie
- - Email Marketing
- - SMS Marketing
- - Marketing Automation
- - Webinary
Cennik GetResponse
Ceny GetResponse są mocno zróżnicowane z racji kilku ważnych zmiennych:
- liczba kontaktów w bazie;
- okres korzystania z usługi;
- liczba narzędzi dostępnych w ramach abonamentu.
Obecnie GetResponse pozwala firmom na zakup 3 podstawowych pakietów. Pierwszym z nich jest pakiet “Email Marketing”. W jego przypadku za 1000 kontaktów w bazie będziemy płacić 59 zł miesięcznie. W ramach tego otrzymamy takie elementy oferty jak:
- newslettery;
- autorespondery;
- kreator landing pages;
- formularze zapisu;
- gotowe szablony;
- integracja GetResponse;
- obsługę klienta 24/7.
Następny pakiet to “Marketing Automation” i za 239 zł miesięcznie otrzymamy wszystko z pakietu “Email Marketing”, ale również możliwość przeprowadzania webinarów, tworzenia cyklów opartych na zdarzeniach czy nawet optymalizację czasu wysyłania wiadomości.
Ostatni pakiet to “Ecommerce Marketing”. Kosztuje on 449 zł miesięcznie i jest najbardziej rozbudowanym pakietem usług GetResponse. Rzecz jasna zawiera on wszystko z dwóch poprzednich pakietów, lecz dodatkowo pozwala również na:
- odzyskiwanie porzuconych koszyków;
- szybkie emaile transakcyjne;
- kody promocyjne;
- rekomendacje produktowe;
- spersonalizowane raporty.

Wszystkie powyższe ceny GetResponse dotyczą płatności w skali miesięcznej. Jeżeli zdecydujesz się na pakiet roczny, ceny za miesiąc spadną o 18%. Jest również możliwość zakupu pakietu na 2 lata z 30% zniżką.
GetResponse Max – czy warto?
Nie znalazłeś nic dla siebie w ramach standardowych pakietów? Z pomocą może przyjść GetResponse Max, który działa obecnie w dwóch wariantach: Max i Max2.
Pakiet GetResponse Max pozwala na:
- dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu;
- kontakt z obsługą klienta Premium;
- profesjonalne usługi poboczne.
Członkowie usługi GetResponse Max2 mogą dodatkowo liczyć na:
- profesjonalny onboarding z przydzielonym Customer Experience Managerem;
- elastyczne płatności;
- wysoka wydajność usług.
Sztuczna inteligencja w GetResponse
W dobie AI koniecznie trzeba zadać pytanie, czy GetResponse AI skutecznie zwiększa wydajność naszej pracy z tym narzędziem? Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że praktycznie z każdym miesiącem jest z tym coraz lepiej. Osobiście do gustu przypadł mi najbardziej kreator stron internetowych, który za pomocą sztucznej inteligencji, automatycznie proponuje kolejne elementy, które powinny zostać dodane. Co ciekawe, witryny takie konwertują podobnie, jak te przygotowane przez profesjonalnego programistę.
Co ważne, z GetResponse AI możemy się spotkać już przy najtańszym pakiecie. Nie ma zatem potrzeby inwestowania ogromnych środków, aby “pobawić” się z AI.
Opinie o GetResponse
Specjalnie na potrzeby tego artykułu przeanalizowałem opinie GetResponse. Zarówno na Facebooku jak i Google możemy znaleźć mnóstwo pozytywnych opinii o tym narzędziu. Rzecz jasna, warto zweryfikować również negatywne opinie. Najczęściej w takich recenzjach pojawiają się opinie o zbyt wysokiej cenie dla małych przedsiębiorców oraz skomplikowanym panelu zarządzania kampaniami marketingowymi. Każdy ma jednak swoje potrzeby i oczekiwania, dlatego warto je skonfrontować z rzeczywistością.
Najpopularniejsze rozwiązanie
Przetestuj za darmo na 30 dni!
0 zł
miesięcznie
- - Email Marketing
- - SMS Marketing
- - Marketing Automation
- - Webinary
Najczęstsze pytania
W sieci znalazłem kilka bardzo często przewijających się pytań. Postaram się teraz na nie odpowiedzieć.
Czy GetResponse oferuje dostęp do API?
Tak, system oferuje dostęp do API, które pozwala znacząco zoptymalizować czas tworzenia oraz analizowania kampanii marketingowych.
Czy GetResponse działa z WordPress?
Zdecydowanie tak. Jedynymi warunkami są: posiadanie WordPressa w wersji przynajmniej 3.3.0 (jest spore prawdopodobieństwo, że Twoja witryna działa na znacznie nowszej wersji) oraz wykupiony plan PLUS lub wyższy.
Czy GetResponse jest darmowy?
Narzędzie pozwala na rejestrację w ramach pakietu FREE. Dzięki niemu będziemy mogli się przekonać, czy to narzędzie rzeczywiście jest dla nas. Osobiście bardzo polecam takie podejście. W ciągu kilku dni będziemy w stanie sprawdzić, czy spełni ono nasze oczekiwania. W dodatku nie poniesiemy żadnych kosztów.
Jak stworzyć landing page?
Tworzenie landing page jest bardzo łatwe. Wystarczy skorzystać z kreatora stron internetowych drag-drop (przeciągnij i upuść), który pozwala na budowanie przejrzystych witryn. W ramach pakietu mamy też dostęp do bardzo bogatej biblioteki zdjęć oraz GIF-ów.
Podsumowanie – ocena możliwości GetResponse
GetResponse to narzędzie automatyzacji marketingu, które na zawsze zmieniło obraz polskiego e-commerce. W mojej opinii GetResponse w pełni zasługuje na to miano. Mnogość funkcjonalności (które cały czas są doskonalone), atrakcyjne ceny oraz przyjazność interfejsu sprawiają, że to narzędzie jest u mnie na absolutnym topie. Warto wspomnieć również o niskiej awaryjności całego systemu. Praktycznie ani razu nie przytrafiły mi się problemy techniczne z tym oprogramowniem.
Oczywiście nie ukrywam, że nauka od A do Z zajmie trochę czasu. Proponuję zatem krok po kroku poznawać kolejne meandry. Nie zapominajmy również o obsłudze klienta oraz rozbudowanej dokumentacji, które znacząco mogą przyśpieszyć naszą pracę.